Instagram Live

تاثیر لایو اینستاگرام بر روی کسب و کار

تاثیر لایو اینستاگرام بر روی کسب و کار

Instagram Live

Instagram Live : اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی برای صاحبان کسب و کارهای مختلف است. این شبکه اجتماعی، ابزارهای مختلفی برای ارتباط با مخاطبان دارد؛ در بین این ابزارها لایو اینستاگرام محبوبیت فوق العاده ای دارد و این روزها بسیار از آن استفاده می‌شود. در این نوشته به فواید استفاده از لایو اینستاگرام بر رونق کسب و کار می‌پردازیم.

در سال 2016، اینستاگرام یک ویژگی درخشان به نام Instagram Live را راه اندازی کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد ویدیوهای زنده را در فیدها یا همان لیست‌های محتوای مورد علاقه خود پخش کنند. از همان روزِ اول، میلیون‌ها کاربر به روش‌های مختلف، شروع به استفاده از لایو اینستاگرام کردند و این ویژگی بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

ما می‌دانیم که لایو اینستاگرام یک راه سرگرم کننده و جذاب برای به اشتراک گذاری ویدیوهای سفر و تجربیات زنده است اما بسیاری از مردم هنوز در مورد پتانسیل تجاری این ویژگی آگاهی کافی ندارند. کسب‌وکارها و بازاریاب‌هایی هستند که یاد گرفته‌اند چگونه از لایو اینستاگرام به نفع خود استفاده کنند. به همین دلیل ما نیز این متن را نوشتیم تا به شما کمک کند که بفهمید چگونه می‌توانید از لایو اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنید. در پایان در مورد لایو اینستاگرام، چرایی استفاده از آن و بهترین راه‌های استفاده از آن برای کسب‌وکارتان بیشتر خواهید دانست پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های کلیدی Instagram Live

قبل از اینکه به جزئیات نحوه استفاده از Instagram Live برای اهداف تجاری بپردازیم، ابتدا با هم نحوه عملکرد آن را درک می‌کنیم. در لایو اینستاگرام ویژگی‌هایی وجود دارد که آن را برای کسب و کار شما مفید می‌کند این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • به شما امکان می‌دهد ویدیوها را در زمان واقعی پخش کنید.
  • کاربران شما می‌توانند با نظر دادن روی ویدیوی شما با شما تعامل داشته باشند.
  • به شما امکان می‌دهد دیگران را به عنوان مهمان به ویدیوی زنده خود اضافه کنید.
  • می‌توانید یک پخش مجدد از ویدیوی زنده خود را در استوری اینستا ذخیره کنید.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های مفید Instagram Live امکان پین کردن برخی از نظرات روی آن است.

نحوه استفاده از Instagram Live

لایو اینستاگرام

پخش زنده در اینستاگرام آسان است و اساساً همان مراحل ایجاد یک استوری را دنبال می‌کند. کافی است به رابطی که از آنجا استوری‌ها را ایجاد می‌کنید بروید و برای یافتن گزینه Live، روی آن بخش کلیک کنید. به محض کلیک بر روی دکمه پخش از راه دور (round play)، تصویر شما به صورت لایو از اینستاگرام پخش می‌شود.

اگر می‌خواهید از این ویژگی برای کسب و کار و به صورت تجاری خود استفاده کنید، باید کمی‌بیشتر روی آنچه می‌خواهید برای مخاطبان پخش کنید کار کنید. نباید بدون برنامه، لایو اینستاگرام داشته باشید. شما باید ایده روشنی در مورد آنچه می‌خواهید نشان دهید و بگویید داشته باشید. بهتر است قبل از پخش زنده، محتوای مورد نظر خود را آماده کرده و تمرین کنید.

پیشنهاد : بررسی و آنالیز رقبا در اینستاگرام

چرا از Instagram Live برای کسب و کار استفاده کنیم؟

اگر هنوز در مورد پتانسیل تجاری لایو اینستاگرام متقاعد نشده اید در ادامه در مورد برخی از مزایای کلیدی آن با شما بحث می‌کنیم و در مورد دلایلی می‌گوییم که چرا باید صاحبان کسب و کار‌های مختلف از این ویژگی در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند. 

1-به واسطه لایو اینستاگرام، به سرعت دیده می‌شوید

ویدیوهای Instagram Live در بالای صفحه و در میان استوری‌های فید کاربران ظاهر می‌شوند. در اینستا نشان دادن لایو‌ها بر استوری‌ها اولویت دارد و قبل از استوری‌ها نمایش داده می‌شوند. لایو‌های اینستا با حلقه ای صورتی و ضخیم در اطراف خود مشخص می‌شوند. تا به آسانی کاربران بتوانند آنها را از استوری‌های معمولی تشخیص دهند. پس گذاشتن لایو اینستاگرام، سریع تر از هر ابزار دیگری پیام و گفته‌های شما را به دنبال کنندگان شما انتقال می‌دهد.


2- فالوورهای شما نوتیفیکیشن فوری دریافت می‌کنند

مزیتی که ویدیوهای لایو نسبت به سایر انواع محتوای اینستاگرام دارند این است که توجه مخاطبان را به سرعت جلب می‌کنند. به محض اینکه لایو می‌گذارید، اینستاگرام برای همه دنبال‌کنندگان شما اعلان می‌فرستد تا لایو را تماشا کنند. این موضوع، سبب ایجاد حس فوریت می‌شود و فالوورها را تشویق می‌کند تا فوراً لایو اینستاگرام را تماشا کنند.

3- امکان تعامل به موقع با فالوورها

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از ویدیوهای زنده نسبت به سایر انواع ویدیو این است. که به شما امکان می‌دهد با فالوورهای خود در زمان واقعی تعامل داشته باشید. این موضوع باعث می‌شود که فالوورها تجربه تعاملی جذاب تری با شما داشته باشند و به شما فرصتی می‌دهد تا سوالات و نگرانی‌های آنها را بهتر و به موقع درک کنید.

پیشنهاد : 9 روش برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام

راه‌هایی برای استفاده از Instagram Live در کسب و کار

Instagram Live

در اینجا 5 راه برای استفاده تجاری از لایو اینستاگرام آورده شده است. این روش‌ها را امتحان کنید و علاوه بر آنها خودتان هم راه‌های جدید و خلاقانه دیگری را برای استفاده از این ویژگی اینستا آزمایش کنید.

استفاده از لایو اینستاگرام برای معرفی محصولات جدید

یکی از راه‌های عالی برای استفاده از لایو اینستاگرام، استفاده از آن برای معرفی یک محصول جدید است. صحبت در مورد عرضه یک محصول در زمان واقعی باعث ایجاد علاقه به آن می‌شود. اگر کمی ‌قبل از عرضه واقعی محصول، در اینستا در مورد آن لایو داشته باشید، توجه‌های زیادی را به آن محصول خاص جلب خواهید کرد. این کار برای کسب و کار شما خوب است. قبل از عرضه واقعی محصول خود‌ با مردم صحبت کنید. تا از قبل به محصول شما علاقه‌مند شوند و اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشند.

از فرصتی که Instagram Live به شما می‌دهد. برای ارائه جزئیات بیشتر، معرفی ویژگی‌های کلیدی و موارد استفاده از محصول، استفاده کنید. شما می‌توانید قیمت را اعلام کنید، اما بهتر است افراد را به وب سایت خود هدایت کنید. باید به گونه ای در لایو اینستاگرام صحبت کنید. که افراد به صورت مشتاقانه منتظر عرضه محصول شما بمانند و با علاقه، صفحات وب سایت را برای پیدا کردن قیمت آن جستجو کنند. توضیحات جذاب باعث ایجاد کنجکاوی کافی و در نتیجه هدایت افراد به وب سایت شما می‌شود.

در لایو خود یک جلسه پرسش و پاسخ راه بیندازید

یکی از رایج ترین کاربردهای Instagram Live این است که یک جلسه پرسش و پاسخ زنده با فالوورهای خود داشته باشید. این به شما فرصتی می‌دهد تا مستقیماً با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید و محبوبیت خود را بررسی کنید. از لایو اینستا برای گوش دادن به نگرانی‌ها یا مشکلات مشتریان و ارائه راه حل به آنها استفاده کنید. همچنین می‌توانید افراد را تشویق کنید که هر سوالی در مورد برند یا محصولات شما دارند بپرسند. لایو اینستاگرام، بهترین ابزار برای ایجاد جلسات پرسش و پاسخ است. زیرا می‌توانید با مخاطب به صورت زنده مکالمه داشته باشید. این بدان معناست که مردم مجبور نیستند منتظر بمانند تا مشکلاتشان حل شود یا به سوالاتشان پاسخ داده شود.
 در جلسات پرسش و پاسخ فراموش نکنید که گزینه ای را فعال کنید که به بینندگان اجازه می‌دهد نظر بدهند. در غیر این صورت، کار شما بیهوده خواهد بود.

از یک رویداد در کسب و کار خود، لایو اینستاگرام بسازید

اگر میزبان یک رویداد در برند خود هستید و می‌خواهید در اطراف آن سر و صدای آنلاین ایجاد کنید. می‌توانید آن رویداد را به صورت زنده پخش کنید و برخی جزئیات آن را به اشتراک بگذارید. این به فالوورهای آنلاین شما اجازه می‌دهد تا نگاهی به اتفاقات این رویداد داشته باشند و باعث ایجاد تعامل آنلاین برای برند شما می‌شود.

ممکن است بعداً تصاویری از رویداد را در فید خود پست کنید، اما تاثیری مشابه یک ویدیوی زنده نخواهد داشت. با استفاده از Instagram Live می‌توانید به دنبال کنندگان خود این احساس را القا کنید که در واقع بخشی از تجربه شما هستند. این می‌تواند به شما کمک کند تا یک مخاطب درگیر و وفادار برای رسانه‌های اجتماعی خود بسازید.

ساختن لایوهای تجاری، تنها به رویدادهای برند محدود نمی‌شود و می‌توانید برای هر رویداد دیگری که ممکن است. در آن شرکت کنید یا برند شما بخشی از آن است از این گونه لایوها استفاده کنید.

به کمک لایو اینستا با دیگران مصاحبه کنید

به عنوان یک برند، ممکن است با افراد تأثیرگذار در صنعت خود برخورد کنید یا با آنها کار کنید. می‌توانید از لایو اینستاگرام برای مصاحبه با چنین افرادی استفاده کنید و افراد بیشتری را برای دنبال کردن و تماشای فیدِ لایو خود جذب کنید.
اینفلوئنسرها فالوورهای زیاد و وفادار خودشان را دارند. و اگر آنها مصاحبه‌های آینده را از قبل تبلیغ کنند، دنبال کنندگان آنها مایل به دیدن مصاحبه خواهند بود. این کار منجر به افزایش تعداد فالوورهای آنها می‌شود و به آنها کمک می‌کند تا به مخاطبان بسیار وسیع تری برسند.
راه دیگر برای انجام این کار، استفاده از ویژگی مهمان زنده (Live Guest) است که ویدیوی زنده را هم در فید اینستاگرام شما و هم در فیدهای مهمان پخش می‌کند. و برای این کار، نیازی نیست که در مجاورت فیزیکی با مهمان خود باشید. می‌توانید از راه دور با مردم مصاحبه کنید. و بهترین بخش کار این است که هم مخاطبان شما و هم فالوورهای مهمانِ شما می‌توانند ویدیو را ببینند.

 آموزش در Instagram Live

لایو اینستاگرام

درست مانند هر نوع محتوای ویدیویی دیگر، از ویدیوهای زنده نیز می‌توان برای آموزش استفاده کرد. بهترین راه برای نمایش یک محصول در حال استفاده، ساخت یک ویدیو است. استفاده از یک ویدیوی زنده به همه چیز اصالت می‌بخشد و آن را برای مردم واقعی تر می‌کند.

کلام آخر

لایو اینستاگرام می‌تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد و باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد. می‌توانید از آن برای بازاریابی محصولات خود، جذب فالوورهای بیشتر یا ساده تر کردن حضور برند خود در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. از این نکات استفاده کنید و همین حالا از Instagram Live استفاده کنید.

مقالات دیگر

محدودیت های اینستاگرام

دلایل ریزش فالوور اینستاگرام چیست؟

10 استراتژی مهم برای افزایش فالوور اینستاگرام

محصولات ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خدمات اینستاگرام

خدمات تلگرام

خدمات بازی