هشتگ اینستاگرام | لیست پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام

هشتگ اینستاگرام

اگر به تازگی وارد فضای مجازی شده باشید با اصطلاحات مختلفی برخورد می کنید. یکی از این اصطلاحات هشتگ است که نه تنها در اینستاگرام بلکه تقریبا در تمام فضای اینترنت کاربرد دارد. ما امروز در این مقاله به شما عزیزان می گوییم که هشتگ چیست؟ تاریخچه هشتگ چیست؟ پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام کدامند؟ چگونه هشتگ گذاری درست انجام دهیم. پس با ما همراه باشید.

هشتگ چیست؟

هشتگ (در انگلیسی: Hashtag) که با نماد # شناخته شده است. یک نماد پیشوندی و یکی از تگ‌های فراداده می باشد که در شبکه های اجتماعی برای دسته بندی و اشتراک گذاری پست ها استفاده می شود. همچنین این علامت به نام های دیگری مانند Number Sign هم خوانده می شود.

هشتگ از نظر فنی در واقع روشی برای افزودن متا دیتا (metadata) به محتوایی است. که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید تا پیدا کردن دنبال کردن و درک آن توسط کاربران و وب‌سایت‌های اجتماعی آسان‌تر شود. هشتگ‌ها با علامت # شروع می‌شوند و به دنبال این علامت یک کلمه یا مجموعه‌ای از کلمات بدون فاصله درج می‌شود. به‌عنوان مثال، می‌توان به هشتگ‌های فارسی و انگلیسی #guitar یا #گیتار اشاره کرد.


توجه کنید که استفاده از حروف کوچک یا بزرگ انگلیسی در هشتگ‌ها تفاوتی ایجاد نمی‌کند؛ مثلاً هشتگ #guitar با هشتگ #GUITAR تفاوتی ندارد. از آنجایی که در زبان فارسی راهی برای تفکیک کلمات با حروف بزرگ نداریم، معمولاً بین هر کلمه از یک علامت آندرلاین (_) استفاده می‌کنیم. همینطور می‌توانید از اعداد در هشتگ‌های خود استفاده کنید.

تاریخچه هشتگ

ایده استفاده از هشتگ‌ها اولین بار توسط فردی به نام کریس مسینا پیشنهاد شد. در آن زمان او عبارت کانال‌های برچسب را به جای هشتگ‌های امروزی به کار برد. چون علامت # قبلاً معنای خاصی در فضای آنلاین داشت. در آن زمان «Internet Relay Chat» که به اختصار «IRC» گفته می شد. روشی از ارتباط آنی در اینترنت بود که برای گفتگوهای گروهی به صورت همگانی در چت‌روم‌ها یا کانال‌های مختلف با علامت # مشخص می‌شد. به همین علت می‌توانستید کانال‌های مختلفی مثل animals# و food# داشته باشید. این را هم اضافه کنیم که IRC هنوز هم قابل استفاده است.

هشتگ گذاری درست در اینستاگرام

از آنجایی که استفاده از هشتگ در اینستاگرام اصولی دارد. در ادامه ما روش های درست هشتگ گذاری که باعث پیشرفت پیج شما می شود را برای شما عزیزان بیان می کنیم.

هشتگ اینستاگرام
هشتگ اینستاگرام

روش هشتگ گذاری

هشتگ ها در اینستاگرام توسط کاربران ساخته می شود. زمانی که شما می خواهید پستی را در اینستاگرام انتشار دهید قسمتی وجود دارد که شما در آن متن خود را می نویسید. همچنین این مکان برای هشتگ گذاری استفاده می شود. شما می توانید هشتگ های مورد نظر خود را در این قسمت قرار دهید. می توانید علامت # را تایپ کنید و سپس هشتگ مورد نظر خود را در ادامه و چسبیده به علامت # تایپ کنید. در جدول پایین می توانید نمونه صحیح هشتگ گذاری در اینستاگرام را ببینید.

# زندگی اشتباه است
#زندگی درست است
#طبیعت _ زیبا اشتباه است
#طبیعت_زیبا درست است

استراتژی برای هشتگ ها در اینستاگرام داشته باشید

برای هشتگ گذاری استراتژی داشته باشید. یعنی چی؟ یعنی اینکه از هر هشتگی در زیر پست های خود استفاده نکنید. عموما از هشتگ هایی که با حوزه فعالیت شما سرو کار دارند استفاده کنید. از هشتگ ها زیاد استفاده نکنید نتیجه معکوس دارد در ادامه بیشتر به این مسئله می پردازیم. هشتگ ها در اینستاگرام به سه دسته تقسیم بندی می شوند.

هشتگ برند: روی تمام پست‌های شما ثبت می‌شود و برند شخصی شما یا کسب و کار شماست.

هشتگ کمپین: این نوع هشتگ در مدت‌ زمان های کوتاه و مشخص، به خاطر یک مسابقه یا رویداد طراحی و پیشنهاد و استفاده می‌شوند. گاهی اوقات به این نوع هشتگ، هشتگِ پروژه می‌گویند. چون کاربرد آن در زمان مشخصی شروع می‌شود و پس از مهلت معینی هم به پایان می‌رسد.

هشتگ توضیح: این نوع هشتگ ها برای هدف طبقه‌بندی موضوعات یا انتقال بار احساسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از چند هشتگ در اینستاگرام استفاده کنیم؟

هشتگ اینستاگرام
هشتگ اینستاگرام

استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام باید به اندازه و درست باشدتا باعث افزایش فالوور شود. استفاده از هشتگ بیش از حد در پست های شما می تواند نتیجه معکوسی برای پست یا پیج شما اعمال کند. که این باعث ضربه زدن به پیج شما می شود همچنین استفاده از هشتگ های غیر مرتبط با پیج شما هم می تواند نتیجه معکوش داشته باشد. هم برای اینستاگرام هم برای کاربران چون کاربران وقتی که پراکندگی زیادی در هشتگ ها ببینند این در نظرشان از اعتبار پیج شما می کاهد. اینستاگرام اجازه استفاده از 30 هشتگ زیر هر پست را به کاربران می دهد. اما پیشنهاد ما به شما استفاده از 15 تا 20 هشتگ خوب و مرتبط به حوزه کاری شماست.

هشتگ های مفهومی

یکی از کاربردهای مهم و پراهمیتی که هشتگ ها در اینستاگرام دارند این است که به شبکه اینستاگرام کمک می‌کنند. تا محوریت اصلی و موضوع پست شما را تشخیص دهند. هشتگ گذاری باعث می‌شود که افرادی که هشتگ خاصی و مورد نظر شما را جستجو می‌کنند. با پست‌های شما مواجه شده و در این صورت، صفحه شما بهتر و بیشتر دیده شود.

اما در این رابطه شما باید از هشتگ های مفهومی و دارای معنی استفاده کنید. همچنین اگر در برخی موارد هشتگ های غیر عمومی نیز مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند. اما در نهایت، کاربران اینستاگرام هشتگ هایی که موضوع مشخصی دارند که با هدف خاصی ایجاد شده‌اند را فالو می‌کنند. بنابراین استفاده از هشتگ های مفهومی باعث بهتر دیده شدن پیج اینستاگرام شما می‌شود.

لیست هشتگ اینستاگرام

#فان

#جوک

#طنز

#فانکلیپ

#شوخی

#خندهدار

#سوتی

#عشق

#غذا

#دوستی

#همسرم

#رفیق

#دختر

#فالوور

#فالو

#زندگی

#هنر

#عکس

#غروب

#غروب_جمعه

#طبیعت

#دریا

#ساحل

#گردشگری

#طبیعتگردی

#طبیعت_زیبا

#تعطیلات

#تفریح

#هیجان

#زیبا

#بچه

#کودک

#بچه_ناز

#مادر

#کودکی

#مادر

#مادرانه

#دختر

#مد

#فشن

#مدلینگ

#شیک

#زنانه

#استایل

#دخترونه

#لوکس

#لاکچری

#لاکچریها

#عکس

#عکاسی

#شیکپوش

#مدلباس

#مدروز

#شوخی_خرکی

#خندهپاره

#خنده

#خندهدارترین

#طنزونه

#مهران_غفوریان

#جنابخان

#خندههات

#دابشمس

#دابسمشخاص

#طنزکده

#بخند

#جالب

#شادی

#سرکاری

#کلیپطنز

#طنزونه

#جکباحال

#کلیپفان

#دوربینمخفی

#خندوانه

#طنزایرانی

#طنز

#بخندیم

#میکس

#رقص

#دنس

#دنسر

#رقاص

#رقص_باسن

#رقصنده

#شافل

محصولات ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.